שלושה דברים שלא ידעתם על חוש הריח שלכם

בישום למשרד

חוש הריח הוא אולי החוש הכי בלתי מוערך מבין חמשת החושים שלנו. על אף שאנו לא שמים לב לכך, אנו עושים שימוש בחוש הריח שלנו הרבה יותר מכפי שנדמה לנו, ולא בכדי. בדומה לחושים האחרים, גם חוש הריח שלנו קיים על מנת לסייע לנו לנווט בסביבה, להבין האם אנו נמצאים במקום בטוח ולאתר סכנות. מופתעים? לפניכם עוד שלושה דברים שלא ידעתם על חוש הריח שלכם.

1: לאף האנושי 5-6 מיליון קולטני ריח

אין ספק כי בהשוואה לכלבים, למשל, מדובר במספר מועט במיוחד של קולטני ריח. עם זאת, חוש הריח האנושי נחשב גם הוא למפותח מאוד.

2: חוש הריח עשוי להשפיע על מצבכם הנפשי

בני האדם מריחים – והרבה. על אף שאנו לא נותנים על כך את הדעת, חוש הריח גם ככל הנראה משפיע לא מעט על מצבנו הנפשי. כך, למשל, כאשר אנו מריחים ריחות נעימים יותר, אנו אוטומטית חשים נינוחים ורגועים יותר. ריח של לוונדר, למשל, מעורר במרבית האנשים תגובות של רוגע, ואף מעודד שינה טובה. לעומת זאת, ריח רע עשוי לגרום לנו לחוסר מנוחה, אי שקט ואף חרדה. הסיבה לכך, ככל הנראה, היא שהמוח מפרש את הריח הזה כסכנה מיידית – עניין אשר גורם לגוף להיות דרוך, נוקשה ומתוח יותר.

3: חוש הריח עלול לגרום לכם לתגובות פיזיולוגיות

חוש הריח לא רק משפיע עלינו ברמה הנפשית שלנו, אלא גם ברמה הפיזית. ריח רע, למשל, עשוי לעורר באנשים תגובות פיזיות קשות, אשר עשויות להתבטא בכאבי ראש, בחילות ואף הקאות.

כיצד ניתן להתמודד עם ריח לא טוב בחדר?

אין ספק כי חוש הריח שלנו משפיע עלינו המון – לטוב ולרע. אם אתם מעוניינים לרתום את חוש הריח שלכם לטובתכם, ולהשתמש בו על מנת ליצור תחושות של שלווה, נמרצות ושמחה, שקלו לבשם את חלל החדר שבו אתם נמצאים. את פעולת הבישום ניתן לבצע באמצעות מפיצי ריח חשמליים, אשר יפיצו ריח נעים ומעודן לחלל החדר בכל שעות היממה – וכך יסייעו לא רק בבישום החדר, אלא גם בנטרול ריחות לא נעימים.