שיווק ומיתוג בריח

בישום למשרד

שיווק ומיתוג של בית עסק הן אינן משימות פשוטות, בייחוד לאור התחרות הקיימת בשוק בשלל התחומים, שרק הולכת וגוברת ככל שהזמן עובר. לכן, פעמים רבות עסקים רבים נדרשים להעלות רעיונות מיוחדים ויצירתיים לשיווק העסק שלהם, כך שהוא ייראה אטרקטיבי יותר מהמתחרים, ימשוך אליו לקוחות, וכמובן – גם יגדיל את המכירות בהתאם. בכל הנוגע לשיטות שיווק, קיימות אין ספור שיטות בהן ניתן להשתמש על מנת למתג ולשווק את העסק באופן שיסייע לנו להניב רווחים יפים בהמשך. רובן ככולן של השיטות דורשות יצירתיות, ידע מקיף בשיווק ומיתוג, ידע מוקדם או כזה שנלמד במסגרת קורס או תואר, בניית תכנית אסטרטגית למיתוג העסק ועוד. כיום, עם ההתפתחות הטכנולוגית, מאפשרת לנו הטכנולוגיה שיטות שיווק ייחודיות עליהן לא חשבנו לפני. אחת מהן הינה שיווק ומיתוג בריח.

סביבה נעימה
על כל בית עסק, גדול כקטן, ליצור סביבה נוחה, מזמינה ונעימה לכלל הלקוחות, וזאת על מנת לגרום ללקוחות להישאר זמן רב יותר בבית העסק ולעודד אותם לרכוש מוצרים. מסיבה זו, למשל, בחנויות בגדים תמיד תושמע מוזיקה קצבית בווליום סביר, שתתן עניין לאוזן בדיוק במידה הנכונה. רובנו לא שמים לב לכך בכלל, אבל במשך כל היום מופעלות עלינו מניפולציות שונות, בעיקר על החושים, היות והם יכולים להתקשר לתחושות בקלות ובאופן אינטואיטיבי. עניין זה מסייע במרבית המקרים בהשריית אווירה נעימה בבית העסק, במשיכת לקוחות חדשים ובעידוד לרכישת המוצרים אותם מספק בית העסק.

חוש הריח
כולנו יודעים שאחד מהחושים שלנו הינו חוש הריח. מדובר בחוש קדום מאוד, שנחשב לחוש אינטואיטיבי במיוחד, כלומר – כזה שאינו דורש איזושהי יכולת תיווך בינו לבין האינפורמציה דרכו. למעשה, חוש הריח, ביכולתו להזכיר לאנשים מאורעות ופרצופים, לשמח, להעציב, לרגש, להגעיל ועוד. המשחק הרחב של התחושות שמאפשר החוש הזה, הוא שיסייע לנו למתג ולשווק את העסק שלנו באופן הטוב ביותר.

אז כיצד משווקים וממתגים בעזרת חוש הריח?
אחת הדרכים היעילות ביותר לשווק ולמתג באמצעות ריח, הינה לפזר ריח נעים כלשהו בחדר, כזה שאינו חזק מדיי ושלא ישימו לב אליו מהר. אותו ריח חודר אל התת מודע, ומסייע בהשריית תחושות של שלווה, שמחה ועוד. חשוב מאוד להקפיד שיהיה מדובר בריח עדין וכזה שמרבית האנשים יוכלו להתחבר אליו, היות ולכל אדם טעם שונה. לכל, רצוי לבחור בריחות "מוסכמים" יותר, כאלה שהינם נעימים בעיני כולם, כמו למשל ריחות עדינים של פריחה, ים וכדומה.