שיווק באמצעות ריח – מה זה ואיך עושים את זה?

בישום למשרד

כל בעל עסק יודע כי מבלי לבצע פעולות של שיווק, כמעט ולא ניתן להגיע לקהלים חדשים ולצבור לקוחות. עם זאת, מרבית מפעולות השיווק כיום כרוכות בהוצאות כספיות לא קטנות בכלל, עניין אשר מונע מעסקים רבים לנצל אותן ולגדול. אנחנו פה כדי לספר לכם שעל מנת לשווק עסק ולמתג אותו בצורה נכונה, אינכם חייבים לבזבז סכומי עתק. למעשה, ישנן מספר פעולות פשוטות שכל בית עסק יכול לבצע, על מנת למתג ולשווק את העסק בעלות מינימלית. אחת מהדרכים הפשוטות והיעילות ביותר לבצע מיתוג כזה, היא באמצעות מפיצי ריח חשמליים. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מהם מפיצי ריח חשמליים?

מפיצי ריח חשמליים, כשמם כן הם – מדובר במכשירים אשר מפיצי כמות מדודה של בושם לחלל החדר שבו הם נמצאים, בפרקי זמן קבועים ובהתאם להעדפות המשתמש. באופן זה, מפיצי הריח הללו לא רק מנטרלים ריחות לא נעימים, אלא גם מבשמים את חלל החדר בכל שעות היממה, מבלי שנידרש לבצע שום פעולה או להשקיע בכך סכומי כסף משמעותיים.

כיצד ניתן לנצל את מפיצי הריח החשמליים לצורך מיתוג?

לקוחות מבססים דעה על בית עסק כלשהו לפי הרושם שהם מקבלים ממנו. כאשר בית עסק ממותג בפני הלקוחות כאיכותי ומתקדם יותר – לרוב הלקוחות אכן יתפסו אותו כבית עסק יוקרתי. הדרך היעילה ביותר למתג בית עסק באופן כזה, היא באמצעות פנייה לחושים. למעשה, כיום מרבית פעולות השיווק והמיתוג מופנות לחוש הראייה וחוש השמיעה שלנו, אך לרוב, חוש הריח, החוש ה"שקט" והאינטואיטיבי ביותר, לא נלקח בחשבון על אף שהוא עוצמתי במיוחד. חשבו על זה כך: כאשר לקוחות נכנסים לבית עסק אשר מדיף ריח רע, הם לרוב יתפסו את בית העסק אוטומטית כמלוכלך ומוזנח, וייטו שלא לסמוך על המוצרים שנמכרים בו, שכן אם בית העסק מוזנח ומגעיל – אז ודאי שהמוצרים שלו גם עשויים ברמה ירודה. לעומת זאת, כאשר לקוחות נכנסים לבית עסק המדיף ריח נעים ורענן, המתקשר בצורה מסוימת לבית העסק או למוצרים שאותם הוא מציע, הם לרוב יתפסו אותו כבית עסק ששם דגש גם על הפרטים הקטנים ביותר, וכתוצאה מכך – הערך שלו בעיני הלקוחות יעלה. מדובר בפעולת מיתוג יעילה במיוחד, שעלותה מסתכמת בכמה עשרות שקלים בודדים בחודש בלבד.