ריח רע בחללים סגורים: ממה הוא נובע וכיצד ננטרל אותו?

בישום למשרד

חללים סגורים הם חללים המתאפיינים, באופן טבעי, בסירקולציה נמוכה יותר של אוויר. עניין זה לא רק עשוי לגרום לתחושת מחנק, אלא גם להצטברות של ריחות לא נעימים בחדר בשל גורמים שקיימים באופן טבעי במבנה סגור – כמו למשל חלקיקי אבק, נבגי עובש העשויים להימצא באוויר, טחב ועוד. כל הגורמים הללו עלולים להצטבר, ויחד לגרום לריחות לא נעימים במבנה הסגור – ריחות שעשויים להשפיע עלינו לא רק מנטלית, אלא גם פיזית. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מדוע ריחות לא נעימים עשויים להשפיע עלינו פיזית?

בדומה לשאר החושים שבגוף האדם, גם חוש הריח שלנו הוא חוש שמטרתו לסייע לנו להתמצא בעולם, ובכלל זה לשמור ולהגן עלינו מפני סיטואציות לא בטוחות, אשר עשויות לסכן את הבריאות שלנו. ריח רע לרוב יאותת לגוף שלנו שאנו נמצאים בסביבה שאינה בטוחה עבורנו, עניין אשר באופן טבעי, יגרום לגוף שלנו להגיב בהתגוננות. אותה התגוננות יכולה לבוא לידי ביטוי במגוון של דרכים שונות, הן בתגובות פסיכולוגיות והן בתגובות פיזיות, אשר עליהן נמנים תסמינים כמו חוסר ריכוז, ירידה ביכולת התפקוד, אי שקט, הקאות וכאבי ראש.

כיצד ננטרל ריח רע בחללים סגורים?

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לעשות על מנת לנטרל ריח רע בחלל סגור, הוא לאוורר את החדר. האוורור של החדר יספק לנו סירקולציה של אוויר, וכך יסייע במיתון הריחות הלא נעימים. על מנת לנטרל את הריח לחלוטין ולשמור על החדר נעים בכל שעות היממה, מומלץ להתקין בחלל מפיצי ריח חשמליים, אשר יפיצו כמות מדודה של בישום בחדר בפרקי זמן קבועים, בהתאם להעדפת המשתמש. באופן זה, מפיצי הריח החשמליים לא רק יבשמו את החדר, אלא גם ינטרלו בקלות ובמהירות ריחות לא נעימים שמתעוררים בו, וכך יסייעו לנו לשמור על סביבה נעימה לכל אורך היום.

למה דווקא מפיצי ריח חשמליים?

אין ספק כי כיום קיימים מגוון של פתרונות לבישום חללים, חלקם יעילים יותר וחלקם פחות. עם זאת, מפיצי ריח חשמליים הם ככל הנראה פתרון הבישום האידיאלי ביותר שקיים כיום, שכן עלות הרכישה והתחזוקה שלהם נמוכה, והם לא דורשים מאיתנו לבצע שום פעולה, פרט להחלפת הסוללות ותרסיס הבושם כאשר אלה נגמרים.