עצבניים או חסרי מנוחה? כך חוש הריח שלכם יוכל לסייע לכם להירגע

בישום למשרד

זה כבר לא סוד שחוש הריח שלנו הוא חוש עוצמתי במיוחד, שביכולתו להשפיע משמעותית על מצבי הרוח שלנו ואף על ההרגשה הפיזית שלנו. הסיבה לכך היא ביולוגית לחלוטין: בדומה לחושים האחרים שיש לנו, גם חוש הריח קיים על מנת לסייע לנו לנווט בעולם, וחשוב מכך – להתריע בפנינו מפני סכנות. כאשר אנו מריחים ריח שנתפס בעינינו כלא טוב, המוח שלנו אוטומטית מקשר את אותו ריח לסכנה כלשהי. עובש, אבק, פטריות ומזהמים אחרים, מריחים כולם לא טוב מאותה סיבה – על מנת להתריע בפנינו להתרחק מהם. מסיבה זו, ריחות לא טובים בדרך כלל יעוררו בנו תחושות מאוד שליליות – החל מסלידה וגועל ועד לתגובות פיזיות קשות, כמו למשל כאבי ראש והקאות. אז כיצד ניתן לתעל את חוש הריח שלנו, כך שהוא יסייע לנו להירגע כאשר אנו עצבניים או חסרי מנוחה? לפניכם שני טיפים טובים שכדאי ליישם.

הקפידו לשהות בחללים נקיים, המדיפים ריח רענן

הדבר הראשון ואולי החשוב ביותר שכדאי ליישם, הוא להימנע משהייה בסביבה מזוהמת או לא נקייה, ובייחוד אם אנו שמים לב לכך שחוש הריח שלנו גורם לנו לתגובות קשות. הימנעות מסביבות כאלה, לרוב תוריד את מפלס הלחץ שלנו, גם אם רק באופן תת מודע, ותסייע לגוף שלנו להרפות ולהירגע.

הפיצו ריחות מרגיעים לחלל החדר

אם אתם חשים עצבניים וחסרי מנוחה, ניתן להפיץ ריחות מרגיעים במיוחד בחדר שבו אתם שוהים, על מנת לשדר לגוף ולמוח שאנו נמצאים בסביבה סטרילית, רגועה ונעימה, ולסייע להם להירגע. אחד מהריחות הידועים בתכונות המרגיעות שלהם, הוא ריח הלוונדר. כיום ניתן למצוא תמציות לוונדר במגוון של שמנים שונים ואף בתרסיסי בישום, אם כי הדרך הטובה והיעילה ביותר להשתמש בריח זה, היא להפיץ אותו לחדר באופן מבוקר ומדוד, לכל אורך שעות היממה. ניתן ורצוי לעשות זאת באמצעות מפיצי ריח חשמליים אליהם ניתן להכניס תמציות של ריח לוונדר, או לחילופין, באמצעות מפיצי ריח חשמליים שבליין הניחוחות המותאמים להם – קיים גם ריח לוונדר. מפיץ הריח החשמלי יפיץ כמות מדודה מתוך הריח הזה אל חלל החדר לכל אורך היום, ובאופן זה, יסייע מאוד בהורדת מפלס הלחץ שלכם בטווח הארוך.