מתקשים לישון? הנה כמה דברים שיוכלו לעזור לכם

בישום למשרד

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: אנו שוכבים במיטה, מתהפכים מצד לצד במשך שעות, ועל אף העייפות הרבה – לא מצליחים להירדם. בין אם מדובר בלחץ, בבעיה פיזיולוגית או בנדודי שינה בלתי מוסברים – אין ספק כי כולנו התמודדנו עם קשיי שינה לפחות פעם אחת במהלך חיינו. כיצד ניתן להילחם בתופעה? לפניכם מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם בהשריית שינה.

הימנעו מצריכת קפאין החל משעות אחר הצהריים

קפאין הוא סם מעורר, אשר פועל באופן ישיר על המוח ומשפיע על יכולות הריכוז והעוררות שלו. מסיבה זו, צריכת קפאין בסמוך לשינה, עלולה לגרום לגוף להיות עירני ולמנוע מאיתנו לישון כהלכה. חשוב לזכור כי קפאין אינו מצוי רק בקפה, אלא גם במשקאות מוגזים, בשוקולד ואף בתרופות מסוימות.

הימנעו משינה במהלך היום

אם אתם ישנים בצהריים או מתישהו במהלך היום, אך מתקשים להירדם בלילה – שקלו לוותר על המנוחה הזו באמצע היום, שכן ייתכן שהיא זו שפוגעת בכם ומונעת מכם להירדם בלילה.

היעזרו בחוש הריח שלכם

לחוש הריח שלנו יש השפעה אדירה על המוח והגוף שלנו, וכתוצאה מכך – גם על רמות העוררות שלנו. כאשר אנו מריחים ריח לא נעים, הגוף לרוב יחוש שהוא נמצא במצב של סכנה – וכתוצאה מכך, ייכנס לסטרס או למצב דרוך יותר, שימנע מאיתנו להירדם ולישון כהלכה. מסיבה זו, חשוב לדאוג לסביבת שינה נקייה, נעימה וריחנית, אשר תתרום לנו לתחושות של רוגע. על מנת להפיץ ריחות נעימים בחדר ובד בבד לנטרל ריחות רעים, ניתן לשקול להתקין מפיצי ריח חשמליים. המכשירים הללו יבשמו את החלל בכל שעות היממה וינטרלו ריחות לא נעימים, מבלי שנידרש לבצע אף פעולה לצורך העניין. כמו כן, מפיצי ריח איכותיים מגיעים עם מגוון של ניחוחות המותאמים למכשיר – כשביניהם גם לוונדר, אשר ידוע כריח נעים ומרגיע עבור מרבית האנשים.

הקפידו לשמור על טמפרטורה נעימה בחדר

חדר קר או חם מדיי, עלול לגרום לנו לאי נוחות מסוימת, וכתוצאה מכך – לחבל בשינה שלנו. מסיבה זו, מומלץ למזג את החדר ולדאוג שהטמפרטורה בו תהיה נעימה עבורנו ככל הניתן.