מפיצי ריח לבניין

בישום למשרד

בין אם מדובר בבנייני מגורים או בבנייני עסקים, אין ספק כי בניינים מתאפיינים בתנועה ערה של אנשים בכל שעות היממה. אותה תנועה ערה של אנשים, בשילוב עם גורמים מבחוץ כמו זבל, עשן ואבק, עשויה לגרום להתהוות של ריח לא נעים בבניין המגורים ובחלקיו המשותפים, כמו למשל חדר המדרגות והמעלית. אותו ריח לא נעים לא רק ייצור תחושה לא נעימה בקרב האנשים שעוברים בבניין, אלא עשוי ממש להשפיע עליהם פיזית, באופן שיתבטא בבחילות, בכאבי ראש ואף בהקאות ובתחושה כללית רעה. מדוע זה קורה וכיצד נמנע את המצב הזה? לפניכם המדריך השלם.

מדוע ריח רע משפיע עלינו בצורה כל כך קשה?

ריח רע הוא ריח שלרוב מסמל עבורנו שמשהו אינו כשורה. תאמינו או לא, אך חוש הריח שלנו הוא חוש מפותח למדיי, שמסוגל להבין "ניואנסים" קטנים של ריח, שחלקם מעידים על סכנה או על סביבה לא סטרילית. לרוב, ריח רע ייגרם כתוצאה ממשהו שעלול להזיק לנו באופן ישיר או עקיף, כמו למשל מקור זבל, רימות, חלקיקי אבק הנישאים באוויר, עשן ועוד. בתגובה לריחות כאלה, הגוף שלנו יתגונן וינסה להרחיק אותנו – ניסיון שיבואו לידי ביטוי בתחושות רעות, הן בהיבט הפסיכולוגי והן בהיבט הפיזיולוגי. בדרך כלל, תחושות אלה יגרמו לנו לרצות להתרחק ממקור הריח הרע – וכמה שיותר מהר, וזהו בדיוק מנגנון ההתגוננות של הגוף שלנו במפגש עם ריחות כאלה.

כיצד נוכל למנוע את הריח הרע?

למרבה הצער, ריח רע הוא משהו שקשה מאוד למנוע אותו, ובייחוד במקומות משותפים או ציבוריים. עם זאת, את הריחות הרעים שמתעוררים בחלל החדר, ניתן לנטרל באופן יעיל, פשוט ומהיר, כך שכלל לא נדע שהריח הרע היה שם מלכתחילה. הפתרון היעיל ביותר למצב כזה, הוא מפיצי ריח לבניין, בדגש על מפיצי ריח הפועלים על בסיס חשמלי. מפיצי ריח אלה לא רק ינטרלו את הריחות הרעים בחלל הבניין בכל שעות היממה, אלא גם יבשמו אותו באופן מעודן ביותר, שיתרום לתחושה רעננה ונקייה יותר בבניין. עלות הרכישה והתחזוקה של מכשירים אלה היא נמוכה למדיי, כך שמדובר בפתרון אידיאלי להפצת ריח, הן בבנייני מגורים והן בבנייני עסקים.