מספר דברים שלא ידעתם על חוש הריח שלכם

בישום למשרד

חוש הריח שלנו הוא ככל הנראה אחד החושים הכי פחות מוערכים שקיימים. על אף שרובנו עושים בו שימוש תדיר, יומיומי ואף שעתי, אנו לרוב לא שמים לב לתרומה האדירה של החוש הזה לכל האספקטים של החיים שלנו. בדיוק מסיבה זו, ארגנו עבורכם רשימה של שלושה דברים מפתיעים, שכנראה לא ידעתם על חוש הריח שלכם.

הוא מסייע לכם להבין את העולם

בדומה מאוד לשאר החושים שלנו, גם חוש הריח הוא חוש שקיים על מנת לסייע לנו להבין את העולם – ובכלל זה להתריע בפנינו מפני סכנות, לאותת לנו שאנו בסביבה בטוחה ועוד. באמצעות חוש הריח, אנו יכולים להבין אם הסביבה שאנו נמצאים בה היא סביבה נקייה, אם קיים מקור זבל בקרבת מקום, אם האוכל שאנו אוכלים מספיק טרי ואפילו אם יש לנו בעיה פיזית כלשהי שמחייבת התייחסות.

הוא עלול לגרום לכם לבחילות או להקאות

חוש הריח הוא חוש נהדר וחשוב, אך אין ספק כי לעיתים, הוא עלול להסב לנו סבל. כאשר אנו נמצאים בקרבה לריח רע, למשל, חוש הריח שלנו יאותת לנו שאנו נמצאים בסביבה שאינה בטוחה עבורנו – וכתוצאה מכך, הגוף שלנו יגיב בהתגוננות, עניין אשר עשוי להתבטא בבחילות, כאבי ראש, מיגרנות ואף הקאות. בדרך כלל, הדרך הטובה ביותר להימנע ממצבים כאלה היא להתקין בסביבה הקרובה אלינו פתרון כלשהו לבישום חללים, כמו למשל מפיצי ריח חשמליים, אשר יסייעו לנו לנטרל ריחות לא נעימים ובד בבד יפיצו ריח רענן ונעים בחלל החדר.

הוא יכול לעזור לכם להתרכז

חוש הריח לא רק מסייע לנו להבין את העולם ולהתריע בפנינו מפני סכנות – הוא גם משמש כחוש עוצמתי, אותו אנו יכולים לרתום לטובתנו לצורך מגוון של צרכים שונים, כמו למשל השראת ריכוז. ריח של קפה, למשל, יגרום לתחושות של עוררות וריכוז מוגבר בקרב מרבית האנשים. אם אתם סטודנטים, נסו לעשות שימוש במפיץ ריח אשר מתהדר בניחוח של קפה כאשר כותבים עבודה או לומדים למבחן. סביר להניח שהתוצאות יפתיעו אתכם.