מטהר אוויר לחנויות

בישום למשרד

כיום, יותר ויותר בתי עסק וחנויות בוחרים להתקין מטהרי אוויר ברחבי החנות שלהם. לרוב, מדובר במטהרי אוויר אלקטרוניים, כאלה הפועלים על סוללות ומתיזים כמות מדודה של ספריי ריח אל חלל החנות, באופן שבו הנוכחים במקום יחושו בניחוח עדין ונעים מחד, אך כזה שאינו מכביד מדיי או גורם לבחילה מאידך. אז מהי הסיבה לטרנד הזה של התקנת מטהר אוויר לחנויות ? הרי לפניכם שלושת הסיבות העיקריות להתקין מטהר אוויר בחנות.

אווירה נעימה ומזמינה
אין ספק כי כאשר אנו נכנסים לבית עסק, מעבר לסחורה בה אנו מתעניינים, חשוב לנו גם לחוש כי המקום נעים ומזמין, וכי נעים לנו לשהות בתוכו. את התחושה הזו ניתן לייצר באין- ספור דרכים, כמו למשל באמצעות אנשי מכירות חייכנים ומזמינים, תמונות יפות שתלויות בחנות, סדר וניקיון מופתי ועוד. למעשה, אווירה נעימה ומזמינה ניתן לייצר בעיקר תודות לחושים שלנו – ובעיקר תודות לחוש הראייה והריח, הלוא הם נמנים בין החושים הדומיננטיים ביותר שלנו, בהם אנו עושים שימוש באופן תדיר במיוחד. אין ספק כי ניחוח נעים ברחבי החנות עשוי בהחלט לייצר אווירה נעימה ומזמינה, ולגרום לקונים להישאר בחנות במשך זמן רב יותר.

השריית תחושת שלווה ורוגע
חוש הריח הינו חוש אינטואיטיבי במיוחד, שבכוחו להשפיע דיי בקלות ובפשטות על הרגשות אותם אנו חשים ברגע נתון כלשהו. כך, למשל, ריחות רעים עשויים לעורר בנו בחילה וסלידה, עניין שוודאי ירגיז או יעציב אותנו. ריחות נעימים, לעומת זאת, יכולים לעורר בנו תחושות של שלווה, רוגע ואפילו אושר – ובייחוד כאשר אלה מתקשרים למאורעות משמחים בחיינו (לדוגמא, ריח של ים עשוי להזכיר לנו חופשה מסוימת, עניין שיעלה בנו זכרונות נוסטלגיים שוודאי ישמחו אותנו). ריחות הם אמנם עניין של טעם ואין ספק כי לא כולם מתחברים בהכרח לאותו סוג של ריח. עם זאת, קיימים ריחות רבים, "אוניברסליים" אם נרצה, שנחשבים לריחות נעימים כמעט על ידי כולם. ריחות של ים, שדה פורח או עצים מלבלבים, בכוחם להרגיע אנשים ולייצר תחושות נעימות – ואין ספק כי היכולת לייצר תחושות נעימות, מסייעת לכל עסק באשר הוא.

עידוד לרכישת מוצרים
אז כפי שוודאי הבנתם, השריית תחושות של שלווה, רוגע ואווירה נעימה ומזמינה, עשויים בקלות וביעילות לשדרג כל עסק מעסק בינוני לעסק מוצלח. באופן זה, ניתן לעודד אנשים רבים יותר להיכנס לחנות ולהישאר בתוכה, עניין שיתרום משמעותית להעלאת כמות המכירות החודשית.