כיצד תשמרו על ריח טוב בחלל בית העסק?

בישום למשרד

ניהול עסק הוא משימה לא פשוטה, אשר דורשת מאיתנו לתת את הדעת על מגוון של אלמנטים שונים – הן כאלה שנחשבים לגדולים ומהותיים, והן כאלה שנחשבים לקטנים וזניחים יותר. אחד מהאלמנטים שבעלי עסקים רבים לא נותנים עליהם את הדעת, הוא הריח השורר בבית העסק. חשוב להבין כי במרבית המקרים, בתי עסק הם מקומות אשר מתאפיינים בתנועה ערה של עובדים ולקוחות, וככאלה, עליהם להיות ייצוגיים ולתת את הדעת על הפרטים הגדולים והקטנים בעסק כאחד. הריח השורר בבית העסק, על אף שהוא נתפס כעניין שולי וזניח, עלול להשפיע באופן משמעותי על האופן שבו לקוחות העסק תופסים אותנו, ואף על העובדים והביצועים שלהם. למה זה קורה וכיצד נדאג להפיץ ריח טוב בעסק, בעלות ובהתעסקות מינימלית? לפניכם המדריך השלם.

החשיבות של הריח הקיים בעסק

חוש הריח שלנו הוא חוש שאנשים רבים תופסים כזניח במיוחד. עם זאת, חוש זה משמש אותנו באופן קבוע ותדיר למדיי למגוון של צרכים שונים, ומסייע לנו להבין בצורה טובה ומלאה יותר את הסביבה שלנו. כאשר אנו מריחים ריח רע, לרוב יתלוו לכך תחושות פיזיות ונפשיות לא נעימות, אשר עלולות לנוע על סקאלה רחבה למדיי שבין חוסר סבלנות ואי שקט, דרך בחילות וכאבי ראש, ועד למיגרנות, הקאות ועצבנות בלתי מוסברת. הסיבה לכך היא שהגוף שלנו חש שהוא נמצא בסביבה שאינה בטוחה עבורו, ולכן הוא נדרך ומייצר מעין מנגנון סלידה, שמטרתו להרחיק אותנו מאותו ריח רע. פרט לעובדה שריח כזה עלול להותיר רושם רע מאוד על הלקוחות, הוא גם משפיע משמעותית על העובדים ועל הביצועים שלהם באופן בלתי מודע.

כיצד נתמודד עם ריח רע בעסק?

הדרך היעילה והחסכונית ביותר להתמודד עם ריח רע בעסק, היא התקנה של מפיצי ריח חשמליים ברחבי חלל העסק. מפיצי הריח פועלים כך שהם מפיצים כמות מדודה של בישום לחלל החדר בפרקי זמן קבועים. באופן זה, הם מסוגלים לנטרל ריחות לא נעימים ולבשם את חלל החדר בכל שעות היממה, מבלי שנידרש לבצע אף פעולה מיוחדת לשם כך. עלותם של מפיצי הריח החשמליים נמוכה למדיי ועומדת על כמה מאות שקלים בודדים, ועלות התחזוקה שלהם מסתכמת לרוב בכמה עשרות שקלים בודדים בחודש בלבד.