כיצד נתמודד עם ריח רע במקום העבודה?

בישום למשרד

ריח רע במקום העבודה הוא ללא ספק מטרד רציני, אשר עשוי להשפיע לא רק על לקוחות החברה והאופן בו הם תופסים את העסק שלנו, אלא גם על העובדים ועל הביצועים שלהם. למה זה קורה ומה ניתן לעשות בנידון? לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

מדוע נוצר ריח רע במקום העבודה?

מקומות עבודה הם בדרך כלל בתי עסק אשר מתאפיינים בתנועה ערה של אנשים – הן של עובדי המקום והן של הלקוחות. כתוצאה מאותה תנועה ערה, עלולים להתעורר במקום העבודה מגוון של ריחות לא נעימים, כמו למשל ריחות של זיעה. כמו כן, בשל העובדה שרוב מקומות העבודה בנויים כחלל סגור, בחדר עלולים להצטבר ריחות כמו ריח של אבק, נבגי עובש הנישאים באוויר ואף ריח המגיע מן החוץ אל פנים בית העסק, כמו למשל ריחות של זבל. כל הריחות הרעים הללו מצטברים יחד בחלל מקום העבודה, ועלולים ליצור סביבה מאוד לא נעימה – הן עבור הלקוחות והן עבור העובדים.

מדוע יש חשיבות גדולה לנטרול ריחות לא נעימים בחלל בית העסק?

חשוב להבין כי חוש הריח האנושי הוא חוש מפותח למדיי, ובדומה מאוד לשאר החושים שלנו – גם הוא קיים על מנת להתריע בפנינו מפני סכנות. כאשר אנו מריחים ריח רע, הגוף שלנו יאותת לנו שאנו נמצאים בסביבה לא סטרילית ויגיב בדריכות ובמתיחות, עניין אשר עשוי להתבטא במגוון של דרכים שונות – ובכלל זה חוסר ריכוז, חוסר סבלנות, אי שקט, כאבי ראש, בחילות, מיגרנות ואף הקאות. כל התגובות הללו עשויות להשפיע משמעותית על העובדים במקום העבודה, כמו גם על הלקוחות – אשר יתפסו את בית העסק כמוזנח ומלוכלך.

מה ניתן לעשות נגד ריח רע במקום העבודה?

הדרך היעילה ביותר להתמודד עם ריחות רעים במקום העבודה, היא להפיץ ברחבי בית העסק מפיצי ריח. כיום קיימים מגוון של מפיצי ריח שונים, כאשר המתקדמים שבהם הם מפיצי ריח חשמליים, אשר מבשמים את חלל החדר שבו הם מותקנים בכל שעות היממה וללא כל התערבות אנושית. מפיצי הריח לא רק יפיצו ריח נעים בחלל העסק, אלא גם ינטרלו ריחות לא נעימים לכל אורך היום, וכך יצרו סביבת עבודה נעימה והרמונית יותר בבית העסק.