כיצד ניתן למתג עסק באמצעות חוש הריח?

בישום למשרד

אין ספק כי פתיחה ותפעול של עסק היא עניין לא פשוט. בין המשכורות לעובדים, הסחורה, הספקים ודו"חות המיסים, יש המון דברים שעליהם בעל העסק צריך לתת את הדעת – כאשר החשוב ביותר שבהם הוא הלקוחות. התחרות הגדולה הקיימת בשוק כמעט בכל תחום, לרוב מקשה על עסקים רבים ומקטינה משמעותית את נתח השוק שלהם, עניין אשר דורש מהם למצוא פתרונות יצירתיים למשיכת הלקוחות לבית העסק. אחד מהפתרונות היעילים ביותר כיום לעניין זה, הוא פעולות מיתוג מוצלחות. עם זאת, פעולות אלה לרוב ידרשו מבית העסק סכומי כסף בלתי מוגבלים, עניין ההופך את מיתוג העסק לחלום רחוק עבור עסקים רבים. כדאי לדעת כי כיום, קיימת דרך יעילה נוספת למתג את העסק בעלות מינימלית – באמצעות חוש הריח. למה ואיך? לפניכם המדריך השלם.

מדוע כדאי למתג את העסק באמצעות חוש הריח?

בדומה לשאר החושים שלנו, גם חוש הריח הוא חוש עוצמתי ואינטואיטיבי, באמצעותו ניתן ליצור תחושות טובות, או לחילופין – רעות. כאשר אנשים מריחים ריח טוב ונעים, לרוב הדבר יעורר בהם רגשות חיוביים כלפי חלל החדר שבו הם נמצאים. לעומת זאת, ריחות רעים יגרמו לרוב האנשים לתחושות פיזיות ופסיכולוגיות לא טובות – החל מחוסר סבלנות ואי שקט, ועד לכאבי ראש ובחילות. מסיבה זו, ריח טוב בחלל בית העסק הוא לא רק משהו שיכול להועיל לו, אלא גם עניין שכל בית עסק חייב להקפיד עליו.

כיצד ממתגים עסק באמצעות חוש הריח?

מיתוג העסק באמצעות חוש הריח, הוא למעשה פשוט וחסכוני יותר ממה שהוא נשמע. כל שיש לעשות הוא לדאוג להפצת ריח טוב ונעים לחלל בית העסק, ורצוי לעשות זאת באמצעות ריח המתקשר באופן כלשהו לעסק ולמוצרים שאותם הוא מוכר. באופן זה, הלקוחות לא רק ייהנו לשהות בעסק (עניין אשר יגדיל אוטומטית את המכירות), אלא גם יתפסו אותו כמושקע, מתקדם ואיכותי יותר. כיום, הדרך היעילה והחסכונית ביותר להפיץ ריח בחלל בית העסק, היא באמצעות מפיצי ריח חשמליים. מדובר במכשירים אשר מפיצים כמות מדודה של ריח לחלל החדר בפרקי זמן קבועים, וכך מבשמים אותו באופן מעודן, ובד בבד נפטרים מריחות לא נעימים שקיימים בו.