כיצד נהפוך את הבית שלנו לסביבת לימודים אפקטיבית?

בישום למשרד

כל סטודנט יודע כי הבסיס להצלחה הוא סביבת לימודים נעימה, בה הוא יוכל להתרכז, להכין עבודות, ללמוד למבחנים ועוד. בעוד שרוב האנשים מתרכזים בחלל עצמו ומסדרים אותו על מנת שיהיה נוח ככל הניתן וימלא מגוון של פונקציות, חשוב להבין כי המפתח ללמידה מוצלחת לרוב יהיה נעוץ במידת הריכוז והרוגע שלנו. אז כיצד ניתן להשרות רוגע או לסייע למוח להתרכז באופן אפקטיבי יותר? באמצעות חוש הריח, כמובן. לפניכם כל מה שצריך לדעת בנושא.

כיצד חוש הריח משפיע על הריכוז או על התחושות הנפשיות שלנו?

בדומה לחושים האחרים בגוף האדם, גם חוש הריח הוא חוש עוצמתי במיוחד, אשר בכוחו להשפיע משמעותית על המצב המנטלי והנפשי שלנו. אנשים רבים אינם שמים לב לכך, אך כאשר אנו מריחים ריחות לא נעימים, העניין עשוי להשפיע עלינו משמעותית ולגרום לנו למגוון של תחושות – החל מאי שקט וחוסר ריכוז, ועד לבחילות וכאבי ראש. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שריח רע, לרוב מסמל עבורנו סביבה לא נקייה ולא בטוחה, וכתוצאה מכך – הגוף שלנו נותר דרוך ומתקשה להתפנות להתעסק בעניינים אחרים. לעומת זאת, כאשר אנו נמצאים בסביבה ריחנית ונעימה, הגוף שלנו ירפה בקלות רבה יותר, ויאפשר לנו להשקיע אנרגיה בדברים החשובים לנו, או במקרה הזה – בלימודים.

כיצד ניתן לרתום את חוש הריח לטובת הצלחה בלימודים?

כאמור, חוש הריח הוא חוש עוצמתי ואינטואיטיבי במיוחד, אשר יכול להשפיע עלינו הן בפן הנפשי והן בפן המנטלי. על אף שנראה כאילו מדובר בחיסרון, כאשר אנו יודעים לעשות שימוש טוב בחוש הריח שלנו – ניתן להפוך את החיסרון הזה ליתרון משמעותי. כל שיש לעשות הוא להבין כיצד ריחות מסוימים משפיעים עלינו, ולדאוג להפיץ את הריחות הללו בדיוק בחלל הלימודים שלנו. ריח של לוונדר, למשל, לרוב יגרום לנו לתחושות של רוגע; ריח של קפה עשוי לעורר אותנו ולסייע לנו להתרכז, ועוד. על מנת להפיץ את הריחות באופן הפשוט, החסכוני והטוב ביותר בחלל הלימודים שלנו, מומלץ להיעזר במפיצי ריח חשמליים איכותיים, אשר מגיעים עם מגוון של סוגי בושם המותאמים אליהם ספציפית.