כיצד חוש הריח משפיע על הביצועים שלנו?

בישום למשרד

על אף שחוש הריח שלנו הוא חוש עוצמתי במיוחד, בו אנו נעזרים על בסיס יומיומי ואף שעתי, רובנו לא נוטים לייחס לו חשיבות יתרה או אף לתת עליו את הדעת. עם זאת, חשוב לדעת כי בדומה לשאר החושים שלנו, גם חוש הריח משפיע עלינו מהותית – הן בהיבט הפיזי והן בהיבט הנפשי – ומסוגל לסייע לנו בהיבטים הללו, או לחילופין, לפגום בביצועים שלנו משמעותית. אז כיצד ריח לא טוב או לא נעים משפיע על הביצועים שלנו? לפניכם כמה תופעות שאתם בהחלט עלולים להיתקל בהן, כאשר אתם נמצאים בסביבה שמדיפה ריח רע.

חוסר ריכוז ואי שקט

חוש הריח שלנו קיים על מנת לשרת מגוון של צרכים, כאשר העיקרי והחשוב שבהם הוא להגן על הבריאות הפיזית שלנו. כאשר אנו נמצאים בסביבה בה קיים ריח לא נעים, לרוב נגיב לכך, גם אם באופן בלתי מודע, בחוסר ריכוז או אי שקט. הסיבה לכך נובעת מכך שחוש הריח שלנו למעשה מאותת לגוף שלנו על כך שאנו נמצאים בסביבה שאינה בטוחה עבורנו – ובתגובה, הגוף שלנו נהיה "חשדן" ודרוך יותר.

עצבנות

עצבנות היא תופעת לוואי נוספת אשר עלולה להופיע בקרב אנשים רבים כתוצאה מחשיפה לריח רע – ובייחוד כאשר הם אינם יכולים לעזוב את המקום שבו הם נמצאים.

כאבי ראש ומיגרנות

כפי שניתן לראות, אין ספק כי ריח רע משפיע עלינו מאוד ברמה הנפשית, אך בקרב אנשים רבים – תופעות הלוואי של ריח רע יתבטאו בתחושות פיזיות לא נעימות, כשבראשן כאבי ראש ואף מיגרנות.

בחילות והקאות

בחילות והקאות בחשיפה לריח רע, הן עניין נפוץ יותר ממה שנהוג לחשוב. חשיפה לריח רע לרוב מסמנת לנו שהסביבה שלנו לא נקייה ולא סטרילית, עניין אשר עלול להתבטא בתגובת דחייה קשה של הגוף בדמות בחילות, ובמקרים קשים יותר – אף הקאות.

אז מה ניתן לעשות נגד ריח רע?

כפי שניתן לראות, ריח רע משפיע עלינו במגוון של דרכים וצורות, ומסיבה זו – פתרונות לבישום חללים, הן במשרד והן בבית הפרטי, הם עניין שלא כדאי להתפשר עליו. אחד מהפתרונות המתקדמים ביותר כיום לעניין זה, הוא מפיצי ריח חשמליים.